Często zadawane pytania - FAQ

Znajdą tu Państwo odpowiedzi na najczęściej powstające pytania dotyczące korzystania z naszych usług

Usługę można zamówić telefonicznie lub mailowo pod jednym z numer kontaktowych z zakładki kontakt. Niebawem zostanie uruchomiony formularz on-line umożliwiający zamawianie usług.

Pod adresem witryny http://ftth.netservis.com.pl/ dostępny jest formularz rejestracyjny umożliwiający dodanie Państwa jako potencjalnego zakończenia sieci FTTH. Jego wypełnienie nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji.

Technologia FTTH (ang. Fiber To The Home – światłowód do domu) umożliwia świadczenie usług multimedialnych takich jak Internet, telewizja czy telefon (włączając w to takie usługi jak VoD – telewizja na żądanie) w bardzo wysokiej jakości z praktycznie nieograniczonym możliwościami nie tylko na dziś, ale również na kolejne lata. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu światłowodów – cienkich jak włos ludzki, szklanych nitek, w 100% odpornych na zakłócenia elektromagnetyczne, przewodników fal świetlnych.

FTTH zakłada doprowadzenie takiego przewodu do zakończenia abonenckiego zainstalowanego w każdym domu. Aktualne standardy sieci FTTH pozwalają na osiągnięcie maksymalnej przepustowości łącza na poziomie 2,5Gbps. Co w praktyce dają takie przepustowości? Przy łączu średniej przepustowości w technologii FTTH (około 300Mbps) czas pobrania płyty CD z Internetu wyniesie około 16s, czas pobierania płyty DVD to około 120s. Czas pobierania tej samej ilości danych z wykorzystaniem konwencjonalnych łącz dostępnych na terenie miasta (około 10Mbps) to odpowiednio 8 minut i 63 minuty. Różnica się zatrważająca. Możliwości oferowane przez sieć FTTH są to możliwościami do tej pory nieosiągalnymi dla przeciętnego gospodarstwa domowego położonego w mieści Kobyłka w żadnej dotychczasowej technologii, zarówno przewodowej jak i bezprzewodowej, wykorzystywanej powszechnie do świadczenia usług telekomunikacyjnych na etapie tzw. ostatniej mili (odcinkiem pomiędzy centralą a zakończeniem sieci telekomunikacyjnej w domu abonenta). Warto dodać, że ograniczeniem w możliwych do osiągnięcia przepustowościach na dzień dzisiejszy nie jest światłowód jako medium transmisyjne, który ma praktycznie nieograniczone transmisyjne, lecz technologia je wykorzystująca. Obserwując trendy rynkowe ostatnich lat należy się spodziewać kolejnych postępów w tej dziedzinie oraz wzrost możliwości technologicznych pozwalających na zaoferowanie jeszcze większych przepustowości w powszechnym dostępie do usług telekomunikacyjnych.

Usługa FTTH FiberAccess podłączana jest do budynku z wykorzystaniem kabla światłowodowego. Standardowo przyłącze wykonywane jest w technologii napowietrznej. Możliwe również jest wykonanie przyłącza ziemnego, jednak ze względu na formalności czas takiego przyłącza wydłuża się.

W wybranym pomieszczeniu budynku montowana jest gniazdo abonenckie FTTH, do którego z wykorzystaniem specjalnego patchcordu światłowodowego podłączany jest modem, zakończony portem Ethernet 10/100/1000.

Wzory dokumentów dostępne są w miejscu publicznym: w siedzibie firmy. Ewentualnie wzór umowy można otrzymać drogą elektroniczną na maila. Taką prośbę należy wysłać na maila z zakładki kontakt

Faza I – złożenie zamówienia:

Złożenie zamówienia telefonicznie lub z wykorzystaniem interaktywnego formularza.

Faza II – wizja lokalna:

W czasie tej fazy pracownik firmy NETSERVIS osobiście dokona sprawdzenia warunków technicznych świadczenia usługi oraz ewentualnie określi sposób montażu urządzeń abonenckich. Zostaną Państwo również umówieni w dogodnym terminie na instalację usługi.

Faza III – podpisanie umowy:

Nasz pracownik skontaktuje się z Państwem w celu podpisania umowy.

FAZA IV – URUCHOMIENIE USŁUGI:

W czasie tej fazy w miejscu uruchomienia usługi zostaną zainstalowane urządzenia abonenckie, skonfigurowany komputer do korzystania z usługi.

Przerwy w funkcjonowaniu świadczonej usługi jak i wszelkie uwagi lub sugestie w ich funkcjonowaniu można zgłaszać mailowo na adres helpdek@netservis.com.pl lub telefonicznie pod numery telefonów z zakładki kontakt w godzinach pracy naszej firmy (szczegółowe informacje dostępne na stronie kontakt).

W pozostałych przedziałach czasowych jak i w sytuacjach braku kontaktu telefonicznego, prosimy o wysyłanie smsa pod wyżej wskazane numery telefonów zawierając w jego treści minimum nazwisko, adres instalacji oraz obserwowane objawy (np. komunikat odłączonego kabla sieciowego, brak możliwości otwierania stron podczas gdy gadu-gadu działa, itp.).

Proszę zwrócić uwagę na fakt iż szybszą reakcją ze strony naszego serwisu objęte są zgłoszenia telefoniczne oraz sms.